Vi har investeret i de nyeste digitale dansk-portaler, som gør det sjovt og spændende at lære at læse for både dem, der har det svært og for dem, der savner udfordringer.

Vi har længe ledt efter et undervisningsværktøj, der både stimulerer, justerer sværhedsgrad i forhold til den enkelte elev og hele tiden giver feedback, så lærer, elev og forældre kan følge med i elevens udvikling og potentiale. Eleverne bruger deres tablets i stort set alle timer. Og vi oplever læselysten, koncentrationen og deres faglige niveau styrkes markant.

En nøglefunktion ved de digitale læseredskaber er, at de understøtter elevernes læsning, så alle elever i en klasse kan læse den samme tekst, blot med forskellig støtte. Samtidig støtter læremidlet eleverne i at læse deres selvvalgte samt ukendte tekster, som de selv skal afkode og forstå.

Læringsportalen giver mulighed for også at inddrage talrige aktiviteter i undervisningen, tværfaglighed og måder eleverne skal arbejde sammen på. Ganske enkelt bliver eleverne indført i morgendagens arbejdsformer samtidig med, at de udvikler deres samarbejdsevner, hvilket vi synes er rigtig vigtigt.

Related Posts